יום שישי, 27 בספטמבר 2013

דעתי על שיעורי אנגלית אישיים אונליין - GYMLISH

היי לכולם,

לא מזמן התנסתי תקופה מסוימת בשיעורי אנגלית אישיים באינטרנט, וברצוני לחוות דעה עליהם.

שיעורים אלו הם בתשלום, ולפי האתר יש 7 ימי ניסיון חינם.

הקונצפט של השיעורים האלו הוא שלא תצטרכו ללכת למקומות שבו מלמדים אנגלית, ואין צורך בלעזוב את הבית בכלל.

השיעורים בודקים את רמת האנגלית של כל אדם שמשתמש בהם במהלך כמה וכמה שיעורי ניסיון, ויש דגש ברור על הנושאים שבהם התלמיד מתקשה יותר.

הכניסה לאתר מאוד קלה, נשלח מייל שמזכיר על השיעור, דרך המייל הכניסה בקליק אחת פשוט ונכנסים לשיעור
השיעור כולל קטע קריאה, ושאלות על קטע זה. יש הסברים על מילות הסלנג מתחת לטקסט.
לאחר מכן יש קטע שמיעה ושאלות עליו, שאלות אלו הם שאלות במתכונת האמריקאית (יש שאלה וכמה תשובות שצריך לבחור אחת או יותר נכונות).

בנוסף לשאלות הבנת הנקרא, יש שאלות שמתמקדות בדקדוק, למשל ניתן שורש של מילה ויש צורך לרשום אותה לפי הזמן של אותו משפט (למשל עבר, עתיד) או קיצורי מילים (כמו do not - don't) וכדומה.

הכול בנוי באנגלית, כל ההסברים באנגלית וכל ההוראות באנגלית (לכן לדעתי האישית אין הרבה סיכוי למישהו שאין לו רקע באנגלית כלל ללמוד לפי שיעורים האלו, כי הם דיי מתבססים על ידע כללי כלשהו באנגלית, לפחות הבנה בסיסית של מילים ומשפטים).

יש גם בסוף שיעור הצעות לשיפור והערות, ובסוגריים כתוב שגם אותם יש למלא באנגלית. רשמתי שיש סיכוי ששיעורים אלו לא יתאימו לאדם שלא יודע אנגלית כלל והרמה היא דיי בינונית ומעלה.
נענתי בתשובה שהשיעורים מזהים את רמת התלמיד ומתאימים את עצמם לרמתו.

בכל סוף שיעור לוחצים על שלח, ולאחר כמה שניות מקבלים את התיקונים למייל, ואפר לראות איפה טעיתם, איפה צדקתם וכמובן למה. יש הסבר על כל טעות ומה נכון.
בשיעור הבא תגלו גם שהנושאים בהם טעיתם יהיו בתחילת השיעור לחיזוק, ויש אפשרות להתעלם מהם על ידי בחירת "הבנתי" או לקרא שוב ולענות על עוד כמה שאלות ולחזק את הנושא.

השיעורים בנויים נורא נחמד - יש סיפור בהמשכים עם דמויות מציירות שעוזרות להתחבר לדמויות.
אולי אפילו יוצר הרגשה של ציפייה למה יהיה בפרק הבא :)

לדעתי, השיעורים טובים לרמה בינונית, לקחתי שיעורים וציפיתי מהרמה להעלות כי היה לי קל, אולם לא הרגשתי את העלייה ברמה כל כך...
אישית, היה לי מאוד קל עם הבנת הנקרא אולם קצת פקששתי הדקדוק כי אני לא כותבת באנגלית ברמה היומיומית...אבל זה לא אומר שבהבנת הנקרא אי אפשר לעלות ברמה אם בנושא אחר לגמרי אני קצת מתקשה...הרגיש לי שזה בא ביחד, מובנה.

האם השיעורים הללו יכולים להחליף שיעורים פנים מול פנים עם מורה? לדעתי לא, זאת תוספת מדהימה, אולם חלק מלדעת אנגלית, זה גם לדעת לדבר, וכאן אין דגש כלל על דיבור, האנגלית יכולה להיות מצוינת, אולם לדבר יהיה קשה...כי אין תרגול, וזה מה שמתרגלים לרוב במפגשים כאלו...

לשיפור רמה השיעורים הללו בהחלט יכולים לעזור כמו מבחן אמיר, או מבחני אנגלית שונים.
זה מחזק את יכולת ומהירות הקריאה (שוב, לא ממש יעזור למתחילים) זה מחזק את הבנת הנקרא, מעצים את אוצר המילים האישי וכמובן עוזר בשיפור תחומים שונים כמו דקדוק למשל.

האם כדאי? בסך הכול זה תלוי בצורך, אם זה לשיפור מהירות קריאה, או שיפור אוצר מילים או הבנת הנקרא, זה יותר טוב מספר.
אם המטרה לעבור לארה"ב למשל - לדעתי זאת תוספת טובה אבל זה לא יעזור כאופציה יחידה.

אז נחמד לנסות שבוע ניסיון ולהחליט.

וכמובן המון המון בהצלה!!

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה