יום רביעי, 16 באפריל 2014

איביי או אלי אקספרס

היי לכולם,

אני קונה המון אונליין, התמכרתי ל"זול", הפסקתי לקנות בארץ, כי מצאתי המון בגדים שמוכרים פה פי כמה ממה שניתן למצא אותם אונליין.

כבר קרה שמדדתי חולצה ב100 שח ואז קניתי אותה ב35 שח, או מדדתי נעל ב250 שח וקניתי אותה ב80 שח.

אז איפה אני קונה? בשני אתרים עיקריים: איביי ואלי אקספרס.

  הרבה אנשים מכירים את איביי ולא ממש את אלי אקספרס, הרבה גם מפחדים מאלי אקספרס, אז אני פעם אחת ולתמיד אסביר את ההבדלים ואת הדברים הדומים, ומפה תחליטו איפה הכי כדאי לקנות.

יש את האתר שרוב העולם כבר מכיר - איביי. באתר זה יש אוסף של מוכרים שיש להם חנויות, יש למוכרים דירוג באחוזים והמוכרים הכי מומלצים זה המוכרים עם המדליה (טופ סלר) שקיבלו דירוג גבוה ומעט פידבקים שליליים. ניתן לבדוק למה המוכר קיבל פידבקים שליליים, האם זה כי המוכר לא שלח את המוצר או אולי המוצר הגיע פגום, אבל זה פידבק כללי למוכר ולא למוצר עצמו, וזה מבחינתי מינוס גדול באיביי.

בנוסף, איביי מקבלים פאיפאל, שזה משהו שהרבה אנשים מחפשים, ולא מוכנים לקנות ללא פאיפאל (אז איך אתם קונים באייהרב? אלו שקונים שם כמובן חח). איביי גם נותן הגנה מצוינת לקונה, אם הקונה לא קיבל את החבילה, ניתן לפתוח תלונה והכסף יוחזר גם ללא הוכחה שהחבילה אכן לא הגיעה (כי לרוב לא יתנו לכם מספר מעקב לחבילה קטנה), המוכרים גם מאוד מפחדים מפידבק שלילי, אז הם יעדיפו לזכות מאשר לקבל פידבק שלילי. ניתן להשאיר פידבק שלילי ולשנותו אחר כך.אך לעולם אל תשנו את הפידבק לחיובי לפני שקיבלתם את מה שהובטח לכם..

יחד עם זאת, באיבי יש פריצה, שאם לא מכירים אותה ונופלים על מוכר נוכל, ניתן לאבד את הכסף. איביי מגן על הקונה 45 ימים. אם קיבלתם מוצר לא תקין או לא קיבלתם את המוצר והסכמתם שהמוכר ישלח לכם חדש, אל תתפלאו שלא תקבלו את החבילה השנייה, וכשתפנו לאיביי יענו לכם שעברו 45 יום ואין הגנה. אף פעם אל תסכימו לשליחה שנייה, תמיד לקחו זיכויי ופשוט תקנו מחדש.

באלי אקספרס לעומת זאת, לא ניתן לשלם בפאיפאל, אלא בכרטיס אשראי, שגם פה יש הגנה גם מחברת אשראי וגם מהאתר עצמו. רק שכאן לכל מוצר ניתן מספר מעקב והמוצר נשלח בדואר רשום, זאת אומרת שיש אפשרות לדעת היכן המוצר נמצא והסיכוי לאבד חבילה קטן. גם קל להוכיח אם החבילה לא התקבלה (גם הסיכוי שהחבילה "תילקח" על ידי אחד העובדים במהלך המסע שלה קטן בהרבה בעקבות כך).

באלי גם לכל מוצר יש פידבק. זה מאוד נוח! אם קנו את המוצר הזה, ניתן לראות את הפידבקים שאומרים למשל שהמוצר מעולה, או שהחולצה קטנה מאוד וכדאי לקחת מידה אחת יותר, או שהמוצר לא איכותי ואולי כדאי בכלל לוותר... חוץ מפידבק על המוצר יש גם פידבק למוכר ממש כמו באיביי. פה הדירוג מופיע באחוזים, אחרי זה עם מדליות, כתרים וכו.

גם כאן, המוכרים לא אוהבים פידבק שלילי, ולרוב ירצו לזכות לפחות על חלק מהסכום, כדי שישנו להם את הפידבק לחיובי. אולם, גם פה יש מוכרים נוכלים, אבל לא ברור עד היום מה זה נותן להם, הרי הכסף לא מועבר למוכר ונשאר באתר עד שהקונה לא מאשר קבלה של המוצר. יש מוכרים ששולחים עם מספר מעקב לא קיים, ואז המוצר לא מגיע, בודקים את המספר, פותחים תלונה ומקבלים את הכסף, אז מה יצא למוכר? עדיין לא ברור.

לאחר קבלת המוצר (או אם לא התקבל המוצר) ניתן לפתוח תלונה (דיספיוט) אם המוצר הגיע פגום למשל, יש לצרף תמונות להוכחה. לרוב המוכר יזכה מלא או חלקית תלוי במצב, ופה יגמר הסיפור. מכל הקניות שלי נאלצתי לעשות "אסקלייט" לדיספיוט פעם אחת, זה כאשר אין הסכם עם המוכר והתלונה עוברת להנהלת האתר, ושם זיכו אותי בלי לדבר (גם באיביי יש אפשרות להעלות את התלונה להנהלת האתר אגב).

נתקלתי גם הרבה פעמים באותם המוכרים גם באלי וגם באיביי, אבל לרוב באלי המחירים היו נמוכים יותר. שמתי לב גם שהדברים הקטנים כמו שרשראות בדולר עדיף לקנות באיביי,באלי זה יקר יותר או יש מינימום לקניה 10$ למשל (חובה לקנות מהמוכר הזה ב10$ או להוסיף 2$ משלוח למשל) אז כבר עדיף לקנות באיביי.
אולם בגדים לרוב באלי זולים יותר, כך גם הנעליים.

עוד סוגיה שיש לשים אליה לב, באלי אין מוצרים מקוריים כמעט (אם בכלל). לא מפריע לי כשזה נוגע לבגדים, אבזרים וכו. אולם איפור עדיף לקנות ממכור טוב באיביי או בכלל באתר אמין אחר.
כל מה שנוגע לזמן משלוח, לא יכולה להחליט מי עדיף, כי יש מוצרים שהגיעו מאיביי תוך 5 ימים, ויש מוצרים שהגיעו מאלי תוך שבועיים, ויש גם מוצרים שהגיעו אחרי חודש וחצי מאלי או חבילות שכלל לא הגיעו מאיביי...
אסור לשכוח שזה לא תלוי באתר. ברגע שהמוכר שלח לכם את ההזמנה (במיוחד שהוא נתן לכם מספר מעקב וראיתם שהחבילה התקבלה לדואר סין למשל) איזה קשר יש לאתר שהחבילה מתעכבת? הגיון בריא, הרי העובדים בדואר לא מסתכלים על החבילה שרשום עליה "אלי אקספרס" ואומרים בואו נעקב אותה קצת...

אז דעה אישית שלי? אין מה לפחד מאלי, יש לדעת מה לקנות איפה פשוט. לעשות השוואות, למשל שמלה שיש באיביי, ניתן לחפש אותה באלי ולראות פידבקים לשמלה עצמה ואז לקנות אותה באיביי למשל. אבל תאכלס, עשיתי המון הזמנות משם ומשם, ולא מצאתי עדיין סיבה למה לא לקנות באחד מהאתרים הללו.

אז אחרי סקירה ארוכה זאת, אשמח לדעת אם היא עזרה לקבל קצת מידע על שני האתרים? האם הפחד מאלי קצת נרגע?

מאחלת לכם הרבה קניות מוצלחות אונליין וכמה שפחות דיספיוטים >.<

Koti-K


10 תגובות:

  1. הבעייה שאני מצאתי ובגללה לא קונה מאלי היא שמקבלים רק ויזה או מאסטר ולי יש אמרוקן אקספרס... האמת שלא נוח לי להתחיל עם העברות בווסטן יוניון ובגלל זה אני ממשיכה לקנות רק באיביי. מה שכן, לפעמים מתקשה למצוא חיקויים באיביי. אולי את יודעת? למשל, חיקוי של תיק LOUIS VOUITTON...
    תודה, פוסט מעניין!

    השבמחק
    תשובות
    1. פתרון לבעייתך ניתן למצא אולי בשימוש בויזה נטענת של הדואר? (או שזה האמצעי תשלום שאת משתמשת בו? כי לי יש מאסטרכארד והוא ממש נוח)
      באיביי יהיה לך קשה למצא חיקויים, כי איביי מגביל מאוד את המוכרים, ואם את מתלוננת על חיקוי, איביי בלי לחשוב פעמיים יקבע לטובתך, לכן רוב המוכרים לא מתעסקים עם חיקויים.
      בעלי לעומת זאת יש המון חיקויים וזה אתר הידוע בכך, לכן למצא חיקוי לנעל יקרה או תיק יהיה הרבה יותר נוח באלי :)

      מחק
  2. מה יוצא למוכרים שמספקים מספר שגוי? ולא שולחים כלל את החבילה- אז הנה המסקנה שלי-
    לא כל הלקוחות בודקים מה מצב ההזמנה ואם לא שמים לב ומחכים יותר מידי, הכסף עובר למוכר מבלי שהוא בכלל שלח משהו ובשלב זה-עבור הלקוח כבר אין מה לעשות. כמו כן, לעיתים הם מגלים שמדובר במוצר כבד ויוצא להם הרבה משלוח לישראל, והם לא רוצים ביקורת שלילית אם יבטלו לנו, אז הם טוענים ששלחו, מספקים מספר ללא מידע ולאחר חודש וחצי שאנו ממתינים למוצר, הם מתנצלים ונותנים זיכוי מלא ואף מבטיחים-תוכל גם לשמור את המוצר לכשיגיע, רק בבקשה תן פידבק חיובי, כמובן שהמוצר אף פעם לא מגיע והם מקבלים פידבק של "מוכר ממש נחמד, תקשורת מעולה מולו"

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת, אישית אני בודקת את כל המספרי מעקב שלי ותמיד עוקבת אחר החבילות אז קצת פות חשבתי לכיוון של "לשכוח" שהזמנת משהו. אבל חוץ מזה, האתר שולח לך התראות לאימייל שהזמן עומד להגמר וכך גם ההגנה, ושם קישור להזמנה כדי שתבדקי את העניין, אז למזלינו גם אם שכחת, לא סביר שלא תפתחי דיספיוט כי האתר יזכיר לך על כך =]
      ממליצה תמיד לבדוק מספר מעקב - אם הוא לא מופיע במעקב חבילות של סין - זאת אומרת שהוא רוב הסיכויים פקטיבי ויש לפתוח דספיוט ישר ולא לחכות עם זה - אז אם המוכר אומר אם המוצר מגיע תשמרי אותו - לא הגיוני כי אין מספר מעקב נכון, אני תמיד משאירה פידבק שלילי ומציינת שלא ניתן לי כלל מספר מעקב תקין =]

      מחק
  3. היי,
    יש לך המלצה כיצד ניתן לפעול מול אלי-אקספרס במידה וקיבלנו נעלי ספורט שהזמנו מהם, ורואים/מרגישים בבירור שהן לא מקוריות?... יש דרך לקבל זיכוי/החזר כלשהוא על הקניה?
    זה דבר שיהיה קשה להוכיח בתמונה מצולמת.

    תודה רבה מראש ושבוע טוב!

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל יש לפתוח דיספיוט ואמורה להיות שם אופציה למה פתחת "כי המוצר לא מקורי" או משהו בסגנון. ניתן להעלות תמונה מצולמת ליד תמונה מהרשת של הנעל המקורית. לרוב לא יתווכחו ויבקשו פשוט להחזיר את המוצר ויתנו זיכוי.

      להבא שתדעי שלרוב בעלי אין מקורי, זה אתר שידוע בחיקויים, חיקוויפ טובים וטובים פחות, אבל חיקויים.
      לכן ממליצה להשאר עם אתרים אמינים כמו האתר של החברה עצמה או לקרא פידבקים ברשת על אתרים. לפעמים באיביי יש מקורי ויש חיקויי - אבל לרוב יגידו זאת בפירוט וניתן לראות את ההבדל במחיר.

      מקווה שהכל יסתיים בטוב - המון בהצלחה!

      מחק
  4. בוודאות האיפור באלי מזויף?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, לא היתי סומכת על מקוריות.

      מחק
    2. כן, לא היתי סומכת על מקוריות.

      מחק
    3. כן, לא היתי סומכת על מקוריות.

      מחק